Gy.I.K. - Gyakran Ismételt Kérdések

 
1.) Mennyiben tér el a Sloop Regatta az RG65 kupaversenyektől?
*** A Sloop Regatta - a swing riges és egyéb rendszerű vitorlázatok mellőzésével - csak a hagyományos vitorlázatú hajók indulását engedélyezi de az RG65 ICA által meghatározott egyéb előírások azonosak maradnak. 
 
2.) Miért kell az RG65, F5-E, F5-M és F5-10R hajóosztály mellé még egy újfajta versenyrendszer?
***A verseny-hajóosztályok előbb utóbb amolyan anyagcsatákká válnak. Az élversenyzők, a legjobb technikával tudnak csak eredményesek lenni, ezért - kerül amibe kerül - a HQ technikát szerzik be és ez természetes. Ezzel minden technikai sportágnál gond van! Igyekeznek e gondot mérsékelni pld.  súlyozással (WTCC) vagy egyéb módon (F1) .... több-kevesebb sikerrel.  Tekintettel arra, hogy egy modellverseny alapvetően a modellek versenye kell(ene), hogy legyen, ezért van szükség a Sloop Regattákra. Itt a modellezőket igyekszünk előnyösebb helyzetbe hozni a „pénztárcákkal” szemben. Nagyon fontos szempont még, hogy családi esemény is lehessen egy Sloop Regatta….........
 
3.) Miért tér el a sloop regattákon alkalmazott pálya a szokásos „ up and down” pályától?
*** Az „up and down” pálya kijelölésekor a szabály a szél tengelyétől +/- 3 fokos eltérést engedélyez, ezért szélirány változáskor a pályát újra és újra át kell építeni. Ez - időigényessége mellett - felvet néhány egyéb nagyon jelentős gondot. Pld. mentőcsónak szükséges, kiképzett személyzet is kell a csónak műkődtetéséhez, mentőmellények is kellenek , viharjelzéskor követendő eljárásokat figyelembe kell venni etc. etc. etc.
A sloop pálya fix telepítésű, hasonlatos a túraversenyeken előírt pályaépítési megoldásoknak. A sloop versenyen a követendő útvonal viszont igazodik a szélirányváltozásokhoz, ezért ez egy köztes megoldás. Az "up and down" pályák alapvetően egy hosszú cirkáló szakaszból, egy szinte csak jelképes oldalszeles szakaszból és egy hosszú hátszeles szakaszból állnak. A "sloop" pálya pedig az olimpiai pályákhoz hasonlító megoldás, ahol is a különböző szélirányú szakaszok közel azonos hosszúságúak. 
 
4.) Miért van maximálva  futamonként az induló létszám 12 főben?
 *** A létszám további növelése esetén a kapcsolódó logisztika biztosítása egyre bonyolultabbá, drágábbá válik. Nagyobb létszám esetén egy bíró már nem lenne képes a versenyt korrekt módon áttekinteni, ezért előfordulhatnak olyan esetek, hogy egy esetet a bíró büntet, egy másikat pedig nem. 
 
5.) Mikor marad el egy verseny vagy milyen okból szakítják meg a futamokat? 
*** A meghírdetet verseny - a jelentkezők létszámától függetlenül - mindig meg lesz tartva. A futamokat  szélcsend miatt nem lehet megszakítani. A futam megszakítására illetve a verseny törlésére csak az időjárási anomáliák esetén kerülhet sor  - pld.  zivatar, villámlás, jégeső, orkán erejű szél,